Raahen seurakunta järjestää Alfa-kurssin

alfakurssimatsku-705x470_THUMB.jpg

Tämän kesän rippikoulut ovat takanapäin, mutta myös aikuinen haluaa sekä kasvaa että kehittää itseään ja se edellyttää mahdollisuutta etsiä, kysyä ja jakaa kokemuksia vapaasti. Kun ihminen etsii ja kysyy elämän tarkoitusta ja mielekkyyttä, hänelle on tärkeää kokea olevansa hyväksytty ja tervetullut omana itsenään. Seurakuntien toivotaan järjestävän vapaamuotoisia tilanteita, joissa aikuiset, erityisesti työikäiset, voivat keskustella keskenään. Tilaisuuksissa tulisi olla lisäksi positiivinen ensivaikutelma ja ymmärtäväinen ilmapiiri, jotta siellä viihdytään.

Näihin toiveisiin pyrkii vastaamaan esimerkiksi kristinuskoa tutkiva Alfa-kurssi. Kurssi on saanut alkunsa Lontoosta, mutta nykyään se on levinnyt eri kirkkokuntiin lähes 170 maahan ja sen on käynyt yli 29 miljoonaa ihmistä. Alfa-kurssi ei ole fanaattinen, vaan siellä käsitellään kristinuskoa leppoisalla tavalla kymmenellä eri kokoontumiskerralla. Jokaisessa kokoontumisessa on oma aiheensa, joita ovat esimerkiksi kuka Jeesus on, kuka on Pyhä Henki, miten rukoillaan tai miksi ja miten lukisin Raamattua. Kurssilla huumori on läsnä ja siellä voi kuulla myös vitsejä.

Jokainen tapaaminen sisältää ruokailun, yhteislaulua, lyhyen alustuksen illan teemasta sekä pienryhmäkeskustelun, jonka isäntinä toimivat vapaaehtoiset. Kurssilla korostetaan, ettei pienryhmissä ole pakko sanoa mitään, mutta niissä keskustelu voi olla helpompaa kuin suuremmassa ryhmässä. Alfa-kurssista tehtyjen tutkimusten mukaan kurssin käyneet ovat kokeneet kurssilla olleen lämmin ilmapiiri ja he ovat oppineet sen aikana uusia asioita kristinuskosta, kuten Jumalasta, Raamatusta ja rukouksesta. Kurssilla on saanut olla oma itsensä ja siellä on ollut mahdollisuus tutustua seurakuntaan ja uusiin ihmisiin.

Raahen seurakuntakodilla järjestettävä kurssi on ilmainen ja se alkaa 3.9 klo 18. Ruokailun järjestämiseksi on ennakkoilmoittautuminen kirkkoherranvirastoon 26.8 mennessä.

2019-08-15 12:55:00.0