Kiitos, että olet valinnut tilamme juhliasi varten!

Jotta saisimme juhlanne onnistuman pyydämme, että otatte huomioon muutamia asioita, jotka vaikuttavat työhömme ja juhlien onnistumiseen.

Elintarvikelaki velvoittaa meitä vastaamaan tarjottavien tuotteiden laadusta ja turvallisuudesta,  siitä johtuen on huomioitava että:
-Emme ota vastaan mitään herkästi pilaantuvia tuotteita, jotka on tehty kotona esim. täytekakut, hyytelökakut, voileipäkakut.

Kotona saa tehdä kakkupohjat, mutta täyttäminen ja koristelu pitää tehdä seurakuntatalolla.

-Seurakuntatalolla ei saa käsitellä multaisia perunoita eikä juureksia, koska siellä ei ole erillistä juureshuonetta. Tästä johtuen perunat pitää tuoda kuorittuina ja multaiset juurekset pestyinä tai ottaa ne kaupan kautta tai Rannikon perunalta puh. 040-5847305.

-Ulkomaalaisen vadelman käyttö tuoremarjana täytekakuissa ja kiisseleissä on kielletty elintarvikelaissa noroviruksen takia.
-Saatte ottaa omia apulaisia avuksi keittiölle ja tarjoiluun, mutta edellytämme, että talkoolaiset ovat terveitä.
-Talkoolaiset pääsevät kotiin sitten kun emäntä antaa siihen luvan.
-Työvaatteet pitää olla erikseen keittiölle ja saliin. Työvaate ei saa olla villaneule eikä pitkähihainen. Työvaate pitää olla asiallinen, tilaisuuteen sopiva! ( ei toppeja ).
-Työkenkien tulee olla tukevat ja ne eivät saa luistaa kostealla lattialla liukastumisen takia. Ulkojalkineita ei saa käyttää työkenkinä.
-Salissa saa muuttaa järjestystä, mutta tilaisuuden jälkeen pöydät ja tuolit pitää laittaa takaisin.  Soitinta ei saa siirtää.
-Keittiökärryjä ei saa viedä ulos hygieenisistä syistä.

Yhteistyöstä kiittäen

Alpo Järvelä, Raahen seurakunnan keittiömestari