Kodin siunaaminen

Kodin siunaaminen on viime vuosina yleistynyt. Kodin siunaamisessa pyydetään Jumalan siunausta ja varjelusta perheen tärkeimmälle paikalle, omalle kodille ja siinä asuville ihmisille. Se on mukava tapa aloittaa elämä uudessa paikassa.

Kodin siunaaminen liittyy usein ”tupaantuliaisiin” ja uuden kodin valmistumiseen. Mukaan voi kutsua sukulaisia, ystäviä sekä uusia ja entisiä naapureita. Luonteva hetki kodin siunaamiselle voi olla myös uuden perheenjäsenen kaste, jonka yhteydessä se voi tapahtua.

Valkoisella liinalla peitetylle pöydälle voidaan asettaa kaksi kynttilää, Raamattu sekä krusifiksi tai risti. Seurakunta seisoo toimituksen ajan. Kodin siunaaminen voidaan merkitä vihki- tai perheraamattuun.

Kodin siunaamisen voi varata suoraan haluamaltaan papilta tai kirkkoherranvirastosta.

Pappi toimittaa kodin siunaamisen