Ympäristötyö

”Viljelemään ja varjelemaan” (1. Moos 2:15)

Raahen seurakunta toteuttaa käskyä huolehtia luomakunnasta. Luomakunta on Jumalan luoma, ja kristityn tehtävään kuuluu kantaa vastuuta sen hyvinvoinnista. Tämän päivän ilmasto- ja ympäristöongelmien syyt ovat ihmisen aiheuttamia ja tämä tarkoittaa myös sitä, että meillä on myös mahdollisuus vaikuttaa niihin.

Raahen seurakunnalle on myönnetty Kirkon ympäristödiplomi 2023, joka on väline seurakunnille kantaa kortensa kekoon ilmastosta ja ympäristöstä huolehtimisessa. Vuonna 2020 uudistetun diplomin kautta sitoudutaan myös kirkon energia- ja ilmastostrategiaan Hiilineutraali kirkko 2030.

Seurakunnan ympäristötyöstä vastaavat ympäristövastaavat ja ympäristötyöryhmän jäsenet. Näiltä sivuilta löydät tietoa seurakunnan ympäristötyöstä. Myös jokainen seurakuntalainen voi osallistua tulemalla mukaan toimintaan tai kertomallaan ideoitaan.

Ympäristötyöryhmän jäsenet

Tiina Torvinen    kirkkoneuvoston edustaja, ympäristötyöryhmän puheenjohtaja
Tanja Merikanto    ympäristötyöryhmän sihteeri
Sakari Salo    ympäristövastaava, ympäristökasvatus, yhteistyö