Perhejuhlat ja hautajaiset

Virastot

Kirkkoherranvirasto
Sovionkatu 1, 92100 Raahe

Palvelemme ma-pe klo 9-15.
puh. (08) 2132 610
e-mail: raahen.seurakunta@evl.fi

Ruukin seurakuntatoimisto.

Avoinna to ja pe klo 9-12 ja 13-15. Suljettu pe 15.3.2024
Heikinkuja 2, 92400 Ruukki.
puh. (08) 2132 710 Raahen kirkkoherranvirasto palvelee koko srk:n aluetta ma-pe p. 08 2132 610.

Vihannin seurakuntatoimisto
Avoinna ti ja ke klo 9-12 ja 13-15. Ke 20.3. avoinna 9-12, iltapäivän suljettu.

Onnelantie 8, 86400 Vihanti.
puh. (08) 2132 700.
Raahen kirkkoherranvirasto palvelee koko srk:n aluetta ma-pe p. 08 2132 610.

Taloustoimisto
Sovionkatu 1, 2. krs,  92100 Raahe
Avoinna ma-pe klo 9-15.
puh. (08) 2132 600.

Palaute

Palautteesi on meillä tärkeä. Kehitämme sivustoamme ja toimintaamme palautteen perusteella. Jos toivot vastausta, jätäthän yhteystietosi.

Elämän kohokohtia kannattaa juhlia

Pyydä siunausta

Siunausta voi pyytää elämään eri tilanteissa. Kutsu pappi siunaamaan uusi kotisi tai maistraatissa solmittu avioliittosi. Siunausta voi myös pyytää vaikkapa työpaikalle. Myös avioliiton vuosipäiviä kannattaa juhlia!

Ota yhteyttä

Perhejuhlia ja hautajaisia järjestettäessä ota ensimmäisenä yhteys kirkkoherranvirastoon tai Ruukissa ja Vihannissa sijaitseviin seurakuntatoimistoihin.

Kirkolliset toimitukset ovat maksuttomia

Kirkkolain mukaan yllä olevista kirkollisista toimituksista ei saa pyytää maksua. Myös kirkon tai muun juhlatilan, papin ja kanttorin saa maksutta käyttöönsä toimitusta varten.

Sen sijaan muistotilaisuuden, hääjuhlan tai muun perhejuhlan viettämisestä seurakunnan tiloissa peritään tilavuokra ja ruokailusta tulevat kulut. Tilavuokriin ja muista mahdollisista kuluista löydät tietoa allaolevista linkeistä.

Hinnasto:
Raahen seurakunnan tilojen vuokrat
Ateria- ja majoitushinnat

Ohjeita tarjoilun järjestämisessä

Kastetut, vihityt ja haudatut - tietojen julkaiseminen lehdissä

Raahen seurakunnan kastetuista, vihityistä ja haudatuista tietojen julkaisemiseen kysytään aina lupa. Automaattisesti kaikkien tietoja  ei siis ole Raahelaisen seurakuntaviikkosivulla.

Jos kyseessä olevia henkilöitä tai heidän omaisiaan ei tavoiteta, henkilöiden tietoja ei julkaista. Halutessaan ko. henkilöt voivat toivoa tiedon julkaisemista haluamalleen ajankohdalle.