Vihille juhlavasti ja helposti Hääillassa 24.04.2024

ke 24.4. klo 16.00
Hääilta

Raahen kirkko

Raahen seurakunnan järjestämässä Hääillassa pääset vihille juhlavasti, mutta pienellä vaivalla.

Hääiltaa juhlitaan keskiviikkona 24.4.2024 Raahen ja Paavolan kirkoissa.

Ilmoittautuminen Hääiltaan alkaa keskiviikkona 14.2.2024 klo 9 ja päättyy perjantaina 12.4.2024 klo 15.

Ensimmäinen vihkimisaika on klo 16 ja vihkimisiä on mahdollista varata iltaan puolen tunnin välein klo 21 saakka.

Mikä on Hääilta?

Hääilta on ainutlaatuinen, pienimuotoinen vihkitilaisuus, jossa parit vihitään yksi kerrallaan, mutta samalla kertaa voidaan vihkiä esimerkiksi ystäväpariskunnat. Jos avioliitto on solmittu maistraatissa, voidaan hääillassa toimittaa kristillinen avioliiton siunaaminen. Hääillassa kaikki musiikista pieneen tarjoiluun (maksimissaan 15 henkilölle) on järjestetty sinulle valmiiksi. Seurakunta tarjoaa tarvittaessa todistajat, mutta myös hääparin omat vieraat ovat tervetulleita kirkkoon.

Mukaan tarvitset vain:

tulevan puolisosi ja sormus/sormukset
avioliiton esteettömyystodistuksen
molempien henkilöllisyystodistukset
vihkiraamatun saat kotiseurakunnasta
Miten voin ilmoittautua?

Hääiltaan ilmoittaudutaan Raahen kirkkoherranvirastoon arkisin klo 9-15 puh. (08) 2132 610Linkki avautuu uudessa välilehdessä. Ilmoittautuminen alkaa ke 14.2. klo 9 ja päättyy pe 12.4. klo 15.

Mistä saan avioliiton esteettömyystodistuksen?

Avioliiton esteettömyystodistus on tilattava viimeistään viikkoa ennen tapahtumaa. Käytännössä Hääiltaan aikovan vihkiparin kannattaa hoitaa esteiden tutkinta mahdollisimman hyvissä ajoin. Todistus on voimassa neljä kuukautta. Avioliiton esteiden tutkinnan voi laittaa vireille sähköisesti osoitteessa esteidentutkinta.fi tai kirkkoherranvirastossa. Esteettömyystodistuksesta tulee ilmetä, että

molemmat kuuluvat kirkkoon
ainakin toinen on luterilainen
luterilaisilla on rippikoulu suoritettu.
Ilman voimassa olevaa ja yllä mainituilla tiedoilla varustettua esteettömyystodistusta ei voida vihkiä.

Raahe, Vihanti, Siikajoki, Saloinen, Pattijoki, Siikajoki, Siikajoki