Hei, rippikoululainen ja kotiväki!

Rippikoulun leirijakso on pian alkamassa.
Leiri alkaa Kultalan leirikeskuksessa lauantainan 4.3. Klo 11.30 Leirille tullaan omilla kyydeillä.
Leiri päättyy lauantaina 11.3. Klo 13, jolloin leiriläisiä voi tulla noutamaan Kultalasta

Keskiviikkona 8.3. klo 18-20 on leirillä vierailuaika, jolloin leiriläisten perheillä, ystävillä ja muilla tärkeillä läheisillä on mahdollisuus vierailla leirillä. Vieraille on klo 19 järjestetty yhteinen hetki jossa kuulette leiriläisten terveisiä ja kuulumisia. Muutoin vieraileminen leirillä on mahdollista vain erikseen sopimalla.

Leirille tarvitset mukaan:

• Vuodevaatteet: aluslakana, pussilakana, tyynyliina. Pussilakanan voi korvata makuupussilla, jos mieluummin nukkuu siinä, mutta aluslakanan ja tyynyliinan tarvitset silloinkin
  • Viikonloppuleirillä jaetun Raamatun, kyniä
  • Rippikoulukortin
  • Peseytymisvälineet, pyyhkeen, hammasharja, yms.
  • Vaihtovaatteet.
  • Talviulkoiluun soveltuvat vaatteet ja kengät.
  • Mahdolliset henkilökohtaiset lääkkeesi. Työntekijät eivät saa antaa mitään lääkkeitä.

Herkut ja kioski

Leirillä tarjotaan ruokaa viisi kertaa päivässä ja leirikeskuksen ruuasta on tullut yleisesti todella hyvää palautetta, joten nälkä ei leirillä pääse yllättämään. Voit kuitenkin niin halutessasi ottaa mukaan myös jotain omia herkkuja.

Leirillä pidetään kioskia jonka tuotto menee yhteisvastuukeräyksen hyväksi. Kioskista voi ostaa limukkaa, jäätelöä yms. Tätä varten voit ottaa vähän taskurahaa tai maksukortin jossa on lähimaksuominaisuus. Kioskin valikoima on varsin rajallinen, joten kovin paljoa rahaa tähän ei kannata varata.

Jätä kotiin

Leirille ei saa tuoda aineita tai laitteita, joista voi olla haittaa viihtyvyydelle, turvallisuudelle tai leirisääntöjen noudattamiselle Tällaisia ovat mm. Päihteet, kannettavat tietokoneet, taulutietokoneet, pelikoneet, energiajuomat ja bluetooth yms. kaiuttimet. Kuulokkeet on ok.

Kännykät

Rippikoulussa käytetään rippikoululaisten omia älypuhelimia jonkin verran opetuksessa. Tehtävät tehdään selainpohjaisilla alustoilla eikä niitä varten tarvitse asentaa kännykkään erillisiä sovelluksia. Leirikeskuksessa on langaton verkko näitä työskentelyjä varten. Mutta rippikouluun voi osallistua myös ilman omaa älypuhelinta.

Raahen seurakunnan rippikoululeireillä rippikoululaisten kännykät kerätään yöksi talteen (klo 22.30-9.00). Tällä käytännöllä pyritään takaamaan riittävä yöuni.

Tapaturmavakuutus

Seurakunta on ottanut leirien ajaksi jokaiselle rippikoululaiselle tapaturmavakuutuksen.

Vakuutukset eivät kata leiriläisen omaisuutta, joten mm. Kännykän ja muun omaisuuden mahdollinen rikkoontuminen on jokaisen omalla vastuulla.

Leirikeskuksen säännöt

Leirikeskuksen säännöt löytyvät sivun alareunasta.

Peruuntumiset

Jos et voi syystä tai toisesta osallistua leirille, ilmoita siitä mahdollisimman pian alla olevaan numeroon tai sähköpostitse sakari.salo@evl.fi.

Mukavaa leirinodotusta!

Sakari Salo, p. 040 6710 635,
Nina Oksanen, Tiina Jeskanen ja Samu Huhtala

Sekä isoset.

Leirikeskuksen säännöt

• Leirikeskus on kaikkien yhteiseksi virkistymiseksi tarkoitettu paikka, joten huolehdi siitä, että oma käytöksesi ja olemisesi on leirikeskukseen sopivaa.
  • Kiusaaminen ei ole sallittua. Leirinjohtajien tulee puuttua mahdollisiin kiusaamistilanteisiin ja varmistaa, ettei kiusaamista tapahdu myöskään ”leikin” varjolla.
  • Rikkoutuneista välineistä on välittömästi ilmoitettava leirikeskuksen henkilökunnalle tai leiristä vastaavalle henkilölle. Leiriläinen voi joutua korvaamaan rikkomansa omaisuuden.
  • Tullessasi leirikeskukseen sitoudut samalla noudattamaan ohjeita ja sääntöjä, osallistumaan leiriohjelmiin ja työtehtäviin, jotka kunkin leirin henkilökunta leirin alussa ilmoittaan.
  • Leirikeskuksen siisteys on kaikkien yhteinen asia. Jokainen vastaa osaltaan huoneensa ja leirialueen siisteydestä. Roskat on heitettävä roska-astioihin.
  • Lasten ja nuorten leirit ovat savuttomia (1.10.2010 voimaan tullut tupakkalaki).
  • Alkoholin ja huumeiden tuominen, säilyttäminen ja käyttö on ehdottomasti kielletty leirialueella. Epäily niiden hallussapidosta tai käytöstä johtaa leirin välittömään keskeytymiseen.
  • Leirin ohjelma- ja turvallisuusvastaava on vastuussa leiristä ja leiriläisistä, joten hänen antamia muita ohjeita ja määräyksiä on ehdottomasti noudatettava.
  • Uiminen ja leirialueelta poistuminen ovat sallittuja vain leirinjohtajan luvalla hänen ilmoittamina aikoina.
  • Ulkopuolisten vieraileminen leirillä tapahtuu vain ilmoitettuina aikoina.
  • Nukkumarauha on sallittava jokaiselle. Ehdoton hiljaisuus alkaa leirinjohtajan ilmoittamana aikana.
  • Leiriläinen voidaan poistaa leiriltä, mikäli hän ei kykene noudattamaan näitä sääntöjä tai mikäli hänen käytöksensä ei muutenkaan sovellu leirille.

Tältä pohjalta luodaan hyvä ja turvallinen leiri kaikille.