Päivärippikoulu

Päivärippikoulu 2024

Päivärippikouluun kuuluu tänä vuonna erilaisia tapaamisia ja viikon mittainen intensiivijakso, joka päättyy konfirmaatioon.

Tästä johtuen, jos nuorelle tulee poissaoloja, niiden korvaukset on sovittava heti, koska muuten tulee liian kiire ja pahimmassa tapauksessa konfirmaatio voi siirtyä.

Konfirmaatio on sunnuntaina 4.8. klo 10.00 Pattijoen kirkossa, nuorten oltava Pattijoen seurakuntatalolla viimeistään klo 9.30 pukemista varten.

Päivärippikoulu    27.7.-3.8.                 Pattijoki (Säde, Pappi)

1. tapaaminen 14.2 info tilaisuus Iltamessun jälkeen Pattijoen kirkossa
  2. Raahe gospel 24.2 tämä Antinkankaan koululla klo 18-22
  3. Päivärippikoulu tulee katsomaan seminaarin pääsiäistä, vanhemmat myös tervetuloa 25.3 maanantaina klo 19.00, kestää reippaan tunnin. Tämän tapahtuman korvaaminen vaatii kaksi messua. Merkkien jako paikka julkaistaan Whatsapp ryhmässä n. 18.50 ja toinen kun esitys on päättynyt. Merkit haetaan Sädeltä, ei muilta seurakunnan työntekijöiltä, vaikka heitä siellä olisikin paikalla. Ajantasaiset ohjeet ryhmässä.
  4. 13.4.2024 Raahen seurakuntakeskuksessa klo 12-15, jossa nuorisopuoleen tutustumista ja opetusta. Välipala tarjoilu.
  5. 14.4.2024 messu klo 10.00 Raahen kirkossa, jonka jälkeen tutustutaan kirkkoon ja sen ympäristöön. Päättyy n. klo 12
  6. messu 15.5. osallistutaan iltamessuun ja ennen sitä voi olla opetusta, esim. hautausmaa tehtävä, jos sää sallii. Hautausmaa tehtävä voi olla tuossa kesäkuun tapaamisessa, joten tähän tuleekin jatkot pappilassa messun jälkeen. Nuoret käyvät tutustumassa tähän toimintaan.
  7. 7.6.2024 klo 12 -15Pattijoen Pappilan yläkerta ja sali. Opetusta, välipala tarjoilu.
  8. 8.6.2024 klo 12-15 Pattijoen Pappilan yläkerta ja sali. Opetusta, välipala tarjoilu
  9. intensiivijakso 27.7.-3.8. ja tähän joku retki. Intensiivijakson aikana esim. lauantaina voimme käydä jossain lähialueella luontoretkellä. Tähän toki otamme nuorilta ajatuksia.
  10. Konfirmaatio 4.8. klo 10.00 sunnuntaina
  11. Vapaa valintaiset merkit jokainen hakee silloin kun parhaiten omaan aikatauluun sopii. Kortissa tulee olla kaikki merkit kun intensiivijakso alkaa tai suorituksista pitää olla korvaukset tehtynä siihen mennessä. Kesäkuun tapaamisella kortit katsotaan ja suunnitellaan yhteisesti puuttuvien merkkien hankinta.

Rippikoulumaksuista päivitän tänne tiedot mahdollisimman pian. Jos maksu tuntuu ylivoimaiselta siitä on mahdollisuus hakea vapautusta taloustoimistosta saatavalla lomakkeella.

Rippikoulun tiedotus hoidetaan Whatsapp ryhmässä ja mahdollisesti myös yksityisviesteillä. Ryhmässä toivon asiallista käytöstä ja jos on tärkeää asiaa, kannattaa ne laittaa aina yksityisviestillä. Jos olet esim. pois jostakin laita viestiä niin sovitaan korvaus heti, ettei jää roikkumaan.

Päivärippikoulun aikana tarjoillaan välipalaa tai ruokaa päivän pituuden mukaan. Jos nuorella on allergioita tai muuta huomioitavaa syömisen suhteen, toivon siitä tietoa. Allergiat välitän seurakuntatalon emännälle suoraan ilmoittautumislomakkeista, mutta jos on tullut uutta niin niitä voi ilmoitella minulle.

Tärkeimmät asiat tulevat löytymään Raahen seurakunnan nettisivuilta, jonne laitan linkin, kun saan ne päivitettyä.

Jos nuorella on ongelmia jaksamisen kanssa, ota yhteyttä. Mietitään erilaisia keinoja suorittamisen suhteen. Tavoitteena on, että jokainen saa rippikoulun käytyä, tavalla tai toisella.

Tutustumisjakso pyritään nyt suorittamaan yhdessä, mutta sinne saa ottaa kaverin mukaan tai esim. tuonne Seminaarin pääsiäiseen voi tulla vanhempien kanssa. Siinä on kaksi merkkiä juuri sen takia, että minulle ilmoittaudutaan alussa ja lopussa, näin tulee toteen näytettyä, että on ollut paikalla koko ajan. Tämä tapahtuma on ainutlaatuinen, joten toivon tähän osallistuttavan ja tämän korvaukseen tarvitaankin kaksi messua, merkit tähän kohtaan, jos nuori joutuu korvaamaan.

Ryhmään laitan aina tietoa, milloin olen itse paikalla esim. avoimissa tai Raamiksessa.

Netistä löytyy päivärippikoulun sivut, kun ne saadaan päivitettyä, laitan linkin nuorille ja tarvittaessa myös vanhemmille.

Säde Kokkoniemi

nuorisotyönohjaaja Raahen seurakunta