Rauhan puolesta, Ukrainaa auttaen

lippu-1536x864.jpg

Raahen seurakunta on mukana auttamassa Ukrainan sodan uhreja. Seurakunnan auttamistyön yhteyshenkilöksi nimetyn varhaiskasvatuksen ohjaaja Merja Tuomaalan mukaan on tärkeää, että paikallisesti eri toimijat yhdessä pohtivat auttamisen eri muotoja.

• Seurakunta on mukana laajassa seutukunnallisessa yhteistyöverkostossa, jonka tarkoituksena on kaikin käytettävissä olevin resurssein auttaa Ukrainan sodan uhreja ja valmistautua myös vastaanottamaan ukrainalaisia.

Tuomaala näkee, että seurakunta voi toimia tilanteessa taloudellisesti, aineellisesti, henkisesti ja hengellisesti.

• Apua tarvitsevat Ukrainasta paenneet perheet, mutta myös kaikki lähimmäiset, jotka tuntevat ahdistusta ja syvää huolta vallitsevasta tilanteesta. Seurakunta tarjoaa lohtua, apua, henkistä tukea sekä mahdollisuuden keskusteluun ja hiljentymiseen.

Ukrainan sodan uhrit tarvitsevat nyt monenlaista tukea. Tuomaalan mukaan erityisesti rahalahjoitukset ovat nyt tärkeitä.

• Kirkon Ulkomaanavun kautta on mahdollista tehdä tekstiviestilahjoitus, Mobilepay-lahjoitus tai perinteinen tilisiirtolahjoitus. Kirkon ulkomaanavun nettisivuilla on näistä hyvät lahjoitusohjeet.

Raahen seurakunta tulee järjestämään keskiviikkona 16.3.2022 klo 18.30 Raahen kirkossa musiikki-illan teemalla ”Rukoilemme rauhaa”. Illan ohjelmassa on musiikkiesityksiä, yhteisvirsiä, hartauspuhe sekä mahdollisuus keskusteluun.

• Rukous on valtava voimavara. Jumala kuulee meitä ja me voimme kääntyä hänen puoleensa rukoillen: anna rauha sisimpäämme, anna rauha maailmaan

2022-03-04 11:42:18.0