Tervetuloa avoimiin keskustelutilaisuuksiin Siikajoelle

Heikinhovi Siikajoki, punainen puurakennus.

Tavoittaako seurakunnan viestintä seurakunnan kaikki alueet? Entä mitä toivot ja odotat seurakunnan toiminnasta omalla alueella? Miten kirkkoja voitaisiin hyödyntää paremmin?

Muiden muassa näitä kysymyksiä sekä mahdollisimman laajasti seurakuntalaisilta tulevia teemoja käsitellään keskiviikkona 23.8. Heikinhovista, Siikajoenkylältä käynnistyvällä seurakunnan kuntakierroksella.

Yhteensä neljässä eri puolilla Siikajoen kuntaa pidettävässä iltatilaisuudessa on tarkoitus kartoittaa ajatuksia ja toiveita, joita Siikajoen kunnan alueella asuvilla seurakuntalaisilla on.

Tärkeä lähtökohta keskustelutilaisuuksiin on se, että seurakuntalaisten ääntä kuullaan. Tilaisuuksissa jokaisella on mahdollisuus vapaasti esittää mielipiteitä, kysymyksiä, palautetta ja ratkaisuvaihtoehtoja.

Joitakin keskusteluteemoja nostetaan myös seurakunnan työntekijöiden toimesta esille. Eräs niistä on seurakunnan viestintä. Tilaisuuksissa pureudumme niihin haasteisiin, joita Siikajoella tällä hetkellä on sen suhteen, miten seurakunnan viestintä tavoittaa eri puolilla asuvia seurakuntalaisia. Myös viestinnän sisällöstä on hyvä keskustella.

Toinen kokonaisuus on seurakunnan toiminta Siikajoen kunnan alueella. Millaisia toiveita ja ajatuksia seurakuntalaisilla on seurakunnan toiminnan suhteen? Toimintaan liittyy kiinteästi myös seurakunnan tilat ja kiinteistöt, erityisesti Siikajoen kunnassa sijaitsevat vanhat ja arvokkaat kirkkorakennukset. Miten ne kenties voisivat vielä nykyistä paremmin palvella seurakuntalaisia?

Kaikkeen edellä kirjoitettuun liittyy ajatus seurakuntalaisen osallisuudesta omaan kotiseurakuntaan. Miten tätä osallisuutta voisimme vahvistaa ja tukea? Näihin moniin isoihin kysymyksiin ei varmastikaan ole valmiit, eikä helppoja vastauksia, mutta yhdessä asioita pohtien voi syntyä monenlaista uutta hyvää.

KAIKILLE AVOIMET KESKUSTELUTILAISUUDET:

Ke 23.8 Heikinhovi, Siikajoki

To 24.8 Revonlahden kotiseututalo, Revonlahti

Ke 6.9. Kreivinsaaren talo, Ruukki

To 7.9. Kototupa, Paavola

Ilta alkaa kahvitarjoilulla klo 18.

Mukana: Kirkkoherra Harri Joensuu, viestinnän kappalainen Markus Tuukkanen, vs. aluekappalainen Mira Pauna ja seurakuntapastori Antti Jeskanen

Tervetuloa kertomaan kylän kuulumiset!

Teksti: Markus Tuukkanen

2023-08-22 14:31:00.0