Tuoksut vanamon ja varjot veen, niistä sydämeni laulun teen

Suven ja runon -tapahtumaa vietettiin Pattijoen pappilan pihapiirissä Eino Leinon päivänä 6.7.

Pattijoen pappilan pihamaalla kaikuvat kesäiset laulut, kun kolmikymmenpäinen joukko on saapunut kuulemaan runoja ja laulamaan yhdessä. Salossa liehuu lippu ja ilma on ennusteista huolimatta aurinkoisen lämmin. Säästä syntyykin keskusteluja niin vanhojen kuin uusienkin tuttavuuksien välillä.

Kesäinen tapahtuma tarjoaa tilaa viettää leppoisaa hetkeä yhdessä. Puheensorinasta ja hymyistä päätellen tässä on onnistuttu. Yhdessä laulaminen ja runonlausunta vuorottelivat noin tunnin mittaisessa ohjelmassa. Runoissa liikuttiin ihmisyyden iloissa ja suruissa, sekä sanoitettiin hengellisyyttä. Tapahtumassa nostetaan perinteisesti esille yhteisvastuukeräystä ja tietysti kahvitellaan porukalla. Tunnelmallinen ympäristö, sekä kauniit runot ja tutut laulut saivatkin kiitosta osallistujilta. Kysäisipä joku, että järjestetäänhän tämä myös ensi vuonna – ja kyllä, tarkoitus on, ettei perinne katkea tähän vuoteen, eihän se katkennut koronavuosiinkaan, jolloin tapahtuma toteutettiin kertaalleen verkossa.

Tänä vuonna Yhteisvastuukeräys kerää varoja nuorten väkivallan ja konfliktien ratkaisuun ja ennaltaehkäisyyn. Sinäkin voit osallistua lahjoittamalla Mobilepay-numeroon 73747, tekemällä lahjoituksen yhteisvastuu.fi/raahe tai pankkisiirrolla. Lahjoittaessasi yhteisvastuun pankkitilien kautta (Aktia FI82 4055 0010 4148 41, Nordea FI16 2089 1800 0067 75, OP FI14 5000 0120 2362 28), lisää lahjoitukseesi seurakuntamme viitenumero 303545. Voit myös ostaa yhteisvastuutuotteita kirkkoherranvirastosta. Keräyksen tuotosta 40 prosenttia jää Suomessa nuorten hyväksi tehtävään työhön Aseman Lapset ry:n ja seurakuntien kautta. 60 prosenttia käytetään maailman katastrofialueiden ihmisten auttamiseen Kirkon Ulkomaanavun työn kautta. Keräyslupa RA/2020/639/Kirkkopalvelut.

2023-07-12 08:21:06.0