Seurakunnan vapputapahtumat rakentuvat yhteistyön kautta

ilmapalloja taustalla.

Koko perheen vapputapahtuma Vihannissa pe 28.4.

Seurakunnan vapputapahtumat käynnistyvät perjantaina 28.4.2023 Vihannista. Tuolloin kannattaa suunnata klo 17–19 välisenä aikana Vihannin seurakuntatalolle Koko perheen vapputapahtumaan sekä klo 20 alkaen Wappukonserttiin Vihannin nuorisoseurantalolle.

Vihannin seurakuntatalolla pidettävän koko perheen vapputapahtuman vetonaula on klo 18 alkava taikuriesitys, jonka lisäksi seurakuntatalolla on ongintaa, kasvomaalausta sekä temppurata perheen pienimmille. Kahviossa tarjolla on tuoreita munkkeja siman kera. Tapahtuma on maksuton kaikille osallistujille. Koko perheen vapputapahtumaa ovat järjestämässä yhteistyössä Vihannin 4H-yhdistys ja seurakunta.

Perjantain tapahtumailta Vihannissa jatkuu Wappukonsertilla nuorisoseurantalolla klo 20.  Ovet avautuvat jo puoli kahdeksalta ja klo 20 ensimmäisenä lavalle nousee vihantilainen rockbändi The Government, jota edellisen kerran Vihannissa kuultiin kesällä 2022 Härkäjuhlilla. Nyt jo yli 10 vuotta toiminut bändi on jälleen valmis konsertoimaan harjoituskauden jälkeen.

Toisena artistina kuullaan laulaja-lauluntekijä Juhani Tikkasta. Juhani Tikkasen persoonallinen lauluääni ja koskettavat kappaleet ovat ihastuttaneet jo vuosien ajan monissa tapahtumissa. Ahkerasti keikkaileva Tikkanen nauttii livekonserttien tunnelmasta ja on tuttu artisti erityisesti monissa kristillisissä tilaisuuksissa.

Wappukonsertissa järjestelyvastuussa on mukana seurakunnan ja 4H-yhdistyksen lisäksi Raahen kaupungin nuorisopalvelut. Tapahtumassa on kioski, jonka tuotot ohjautuvat seurakunnan Israel 2024-matkaprojektiin.

Maanantaina 1.5., vappupäivänä, järjestetään perinteinen vappulounas Raahen seurakuntakodilla klo 12-14. Viimeistä kertaa nykyisellä seurakuntakodilla järjestettävä suosittu vappulounas toteutetaan seurakunnan eri työmuotojen ja vapaaehtoisten yhteistyönä. Vappulounaan tuotto ohjataan kuluvan vuoden yhteisvastuukeräykseen. Lounaan yhteydessä on myynnissä yhteisvastuutuotteita sekä pika-arpoja, lapsille on puolestaan ongintaa ja laulutuokio klo 13.

Seurakunnan vapputapahtumat huipentuvat Kristittyjen yhteiseen Vappujuhlaan, jota vietetään Härkätorin puistossa vappupäivänä klo 16-18. Tässä koko perheen tapahtumassa ohjelmassa on poniajelua, elävää Sanaa ja yhteislauluja. Hengen ravinnon lisäksi tarjolla on lettuja, kahvia, teetä ja mehua.  Tapahtuman kolehti menee Raamattujen jakamiseen Suomen Gideonien kautta. Sateen sattuessa tapahtuma järjestetään Raahen Helluntaiseurakunnan tiloissa. Kristittyjen yhteistä vappujuhlaa ovat toteuttamassa yhteistyössä evankelisluterilainen seurakunta, helluntaiseurakunta sekä vapaakirkko.

Teksti: Markus Tuukkanen

2023-04-25 14:53:42.0