Kirkkoneuvosto 14.1.2020

Siikajoen kunnan alue yhdeksi toiminnalliseksi alueeksi.

Kirkkoneuvosto (14.1.2020) esittää kirkkovaltuustolle, että Siikajoen kunnan alueella olevat kaksi toiminnallista aluetta (Siikajoki-Revonlahti ja Paavola-Ruukki) yhdistetään yhdeksi Siikajoen toiminnalliseksi alueeksi. Alueen toiminnallisten työntekijöiden sijoituspaikka on Ruukin seurakuntatalo.

Siikajoen toiminnalliselle alueelle papeiksi kappalainen ja seurakuntapastori

Aluemuutokseen liittyen kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle, että Raahen seurakunta lakkauttaa yhden kappalaisen viran, kun Lauri Haapala jää eläkkeelle 1.3.2020 alkaen ja perustaa lakkautetun kappalaisen viran tilalle seurakuntapastorin viran 1.3.2020 alkaen. Viran erityisenä toimialueena on uusi yhteinen Siikajoen toiminnallinen alue, joka kattaa maantieteellisesti koko Siikajoen kunnan.

Raahen seurakunnassa on myös avautumassa kappalaisen virka Pekka Tuomikosken siirtyessä Limingan seurakunnan kirkkoherran virkaan. Kirkkoneuvosto pyytää Oulun hiippakunnan tuomiokapitulia julistamaan kappalaisen viran haettavaksi. Toimialueena tulee olemaan erityisesti Siikajoen kunnan alue.

Mikäli nämä esityksen etenevät kirkkoneuvoston esittämällä tavalla, niin jatkossa Siikajoen kunnan alueella toimii pappeina kappalainen ja seurakuntapastori.

Kirjanpitäjän valinta

Kirkkoneuvosto valitsi Raahen seurakunnan kirjanpitäjän virkaan Tiia Ilolan 1.4.2020 alkaen

Irtisanoutuminen

Kappalainen Ville Karppelin on irtisanoutunut Raahen seurakunnan kappalaisen virasta 1.2.2020 alkaen.

Pöytäkirja kokonaisuudessaan: Kirkkoneuvosto 14.1.2020Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Thu Jan 16 11:07:00 EET 2020