Tervetuloa seurakunnan varhaiskasvatukseen ja avoimiin perhekerhoihin!

Raahen seurakunta

Alkava kerhokausi kutsuu mukaan! Kuva: Maria Hyväri

Kirkon varhaiskasvatuksen perusteena toimii Jeesuksen asettama kastekäsky. Lisäksi kirkkojärjestys edellyttää seurakuntia pitämään huolta kaikenikäisten kasvatuksesta. Jumalan sana on läsnä jokaisessa kohtaamisessa päivä- ja perhekerhoissa. Hartauksia suunnitellaan kirkkovuoden tapahtumien pohjalta tutustuen tuttuihin raamatunkertomuksiin lapsen ikätasolle sopivalla tavalla.

Kirkon varhaiskasvatuksessa ei ole omaa varhaiskasvatuspedagogiikkaa, vaan toiminnassamme sitoudutaan yleisiin pedagogisiin periaatteisiin. Uusi Vasu2017 velvoittaa seurakuntaa vain tehtäessä yhteistyötä kunnan varhaiskasvatuksen kanssa.

Raahen seurakunta on kohtaamisen seurakunta. Haluamme kohdata erityisesti lapsia ja lapsiperheitä koko seurakuntamme alueella. Seurakunnan varhaiskasvatus on kotien kristillisen kasvatuksen tukemista, päivä- ja perhekerhoja, pyhäkoulua, muskaria, lapsiparkkia ja kaakaokerhoa eskari-ikäisille.

Järjestämme 3-, 4- ja 5-vuotissynttäreitä alueemme lapsille. 1-, 2- ja 3-vuotiaat saavat synttärionnitteluja postin tuomalla synttärikortilla. Kutsumme perheitä, heidän läheisiään ja kummeja perhemessuihin ja tapahtumiin sekä teemme yhteistyötä eri toimijoiden kanssa.

Yhteistyö kunnallisen varhaiskasvatuksen kanssa on myös vakiintunutta toimintaa. Päiväkotivierailut ovat tärkeitä kohtaamisia, joissa lastenohjaajiltamme tarvitaan myös katsomuksiin, arvoihin ja etiikkaan liittyvää osaamista.

Kerhossa lapsella on tilaa hiljentyä, rauhoittua, tuntea turvallisuutta ja kokea pyhän läsnäoloa. Tuttu lapsiryhmä ja turvalliset aikuiset opettavat lähimmäisenrakkautta, vastuullisuutta ja lähimmäisen kunnioittamista. Lastenohjaajiemme työskentelyssä välittyy rakkaus lapsia kohtaan samalla tavalla kuin Jumala hoitaa lämmöllä ja rakkaudella meitä kaikkia ihmisiä.

Haluaisitko olla toteuttamassa lasten ja perheiden toimintaa yhdessä meidän kanssamme? Tulisitko vapaaehtoiseksi pitämään pyhäkoulua tai auttamaan meitä toteuttamaan toimintaa erilaisissa tapahtumissa? Tule mukaan, olet tärkeä juuri omana itsenäsi ja omilla vahvuuksillasi!

UUTTA TOIMINTAA

Ekavauvakerho on tarkoitettu ensimmäisen lapsensa saaneille vanhemmille. Kerhoon voi osallistua lapsen ensimmäisenä ikävuotena tai mukaan voi tulla jo odotusaikana.

Ekavauvakerho kokoontuu Ollinsaaren seurakuntakodilla maanantaisin klo 13.30-15.30.

Taaperokerho on tarkoitettu 1-2-vuotialle lapsille vanhempineen. Kerhossa leikitään, lauletaan ja lorutellaan.

Taaperokerho kokoontuu Pattijoen seurakuntatalolla maanantaisin klo 13-15.

Aina ei ole mahdollista päästä kerhoon aamupäivällä, mutta nyt voi tulla myös iltaperhekerhoon!

Nähdään iltaperhekerhossa Ollinsaaren seurakuntakodilla tiistaisin klo 17.30-19.00.

2019-09-03 10:20:00.0