KUKA VOI TULLA RIPPIKOULUUN?

Pääsääntöisesti rippikouluun ilmoittaudutaan 15-vuotissyntymäpäivää edeltävän vuoden syksyllä. Voit käydä rippikoulun, vaikka sinua ei olisi kastettu tai et kuulu kirkkoon. Konfirmaatioon voi osallistua vain kastettu, rippikoulun käynyt seurakunnan jäsen. Rippikoulun yhteydessä nuori voi huoltajien luvalla liittyä kirkkoon, vaikka nämä eivät itse kirkkoon kuuluisikaan.

ENTÄ JOS KÄYN RIPPIKOULUN MUUALLA?

Jos aiot käydä jonkin kristillisen järjestön järjestämän rippikoulun, tulee sinun suorittaa talvikauden aikana kotiseurakuntayhteysjakso omassa kotiseurakunnassasi. Tämän vuoksi sinun täytyy ilmoittautua kahteen eri paikkaan. Suoraan rippikoulun järjestäjälle ja myös Raahen seurakunnan sähköisen rippikouluilmoittautumisen kautta. Huomaathan, että nämä eivät ole yhteydessä keskenään.

Kotiseurakuntayhteyden suorittamisesta saat lisätietoa muualla rippikoulunsa käyvien nuorten ja heidän huoltajiensa yhteisessä infoillassa. Lisätietoja Marko Visurilta.

ripari ryhmä