Älä sano, että minä olen nuori,

Älä sano, että olet nuori, vaan mene, minne ikinä sinut lähetän, ja puhu, mitä minä käsken sinun puhua. Älä pelkää ketään, sillä minä, Herra, olen sinun kanssasi ja suojelen sinua. -Jer. 1:7-8

Kuka on nuori aikuinen?  Siinäpä kysymys!

Pohdittuamme asiaa voisi vastata jotain tällaista: Nuoret aikuiset on ryhmä, johon monet kuuluvat, mutta harvat kokevat kuuluvansa. Kun etsii vastausta eri konteksteihin, löytää paikasta riippuen ikäjakauman 18-29, 18-35 tai jopa 18-39. Nuoret aikuiset elävät todella monenlaisissa elämäntilanteissa: yksin, kaksin tai perheenä. He opiskelevat, etsivät suuntaa, tekevät töitä, elävät perhe-elämää tai tekevät mitä tahansa tältä väliltä.

Jos pohdit, oletko nuori aikuinen, luultavasti olet. Jos pohdit, oletko liian vanha: et välttämättä. Jos mietit mikä potentiaalisesti näin suuresta ikähaarukasta tulevia yhdistää, saatat huomata että yllättävän moni asia. Mikä ikinä oma taustasi onkaan – tervetuloa mukaan!

Seurakunnan työntekijät ovat myös läsnä Raahen oppilaitoksissa, mistä lisää informaatiota tulossa. Tämän sivun lopussa on linkkejä muihin mahdollisesti kiinnostaviin sivuihin tämän sivuston sisällä.

Miten lähteä mukaan?

Olet sitten uusi Raahessa tai muuten vain etsit paikkaasi seurakunnassa tai maailmassa, helpoin tapa lähteä mukaan on tulla johonkin meidän iltaan tai tapahtumaan: lisätietoja löydät sivussa olevista linkeistä.

Voit myös ottaa suoraan yhteyttä (vetäisemällä hihasta, soittamalla tai vaikka Whatsapp-viestillä) nuorisotyönohjaaja Terhoon, p. XXXX. Terho kertoo mielellään, mitä seurakunnassa on meneillään ja mihin kaikkeen voit lähteä mukaan.

Linkkejä tämän sivuston sisällä

Jumalanpalvelukset

• Täältä löydät tietoa iltamessuista, jotka pyörivät Raahen ja Pattijoen kirkoissa kerran kuussa – tiimissä nuoria ja nuoria aikuisia. Tervetuloa mukaan tekemään messua ja/tai osallistumaan! Saat lisää tietoa nuorisotyönohjaaja Henriltä p.XXXX.
  • Viikoittaiset Jumalanpalvelukset löytyvät Raahen, Pattijoen, Saloisten, Siikajoen, Vihannin, Paavolan ja Ruukin alueilta.

Lapsiperheille

• Tietoa perhekerhoista, muskareista, ryhmistä ensimmäisen lapsen saaneille tms.

Kuoroja

• Seurakunnassamme kokoontuu useita kuoroja. Olisiko joku niistä juuri sinulle sopiva?

Nuorten viikkotoiminta:

Muista myös jumalanpalvelukset alueen kirkoissa.

Työntekijöiden yhteystiedot

Kansainvälisen ja vapaaehtoistyön koordinaattori